מסמך לבן (White Paper)
מסמך לבן (White Paper)
במשפט: מסמך אינפורמטיבי שמטרתו להדגיש או לקדם את פתרונותיה של החברה ללקוחות ומשקיעים פוטנציאליים; כלי שיווקי נפוץ בחברות סטרטאפ.
מה זה מסמך לבן (White Paper)?
White Paper (בעברית: "נייר לבן" או "מסמך לבן") הוא מסמך אינפורמטיבי שמונפק על ידי חברה או ארגון ללא מטרות רווח, במטרה לקדם מוצר, שירות, טכנולוגיה או מתודולוגיה מסוימת, ובכך להשפיע על החלטות הלקוחות והמשקיעים הפוטנציאליים. כלומר, המסמך הלבן (White Paper) הוא כלי שיווקי שנועד לחשוף את קהלי המטרה לפתרון המוצע, על יתרונותיו ותועלותיו, ולשכנע אותם כי הוא עדיף על פני הפתרונות הקיימים.
תכולת המסמך הלבן נקבעת בהתאם למאפייני הפתרון הספציפי, המטרה העסקית הרלוונטית וקהל היעד אליו הוא מיועד - מסמך לבן (White Paper) שמטרתו העיקרית היא גיוס כספים, למשל, יכלול נתונים המעידים על התכנות עסקית ברת קיימא בכדי להדגיש את הפוטנציאל הכלכלי עבור המשקיע, נתונים שאינם רלוונטיים בפנייה או מכירה ישירה ללקוח הקצה.
המסמך הלבן הוא כלי שיווקי נפוץ בקרב עסקים שונים. עם זאת, הוא בעל חשיבות מיוחדת בתחומי היזמות ושוק ההון; כל חברת סטרטאפ שמכבדת את עצמה מציגה White Paper, וכך גם כל מטבע קריפטוגרפי או אסימון (Token)[שב1] . נהוג לשלב את המסמך הלבן (White Paper) באתר האינטרנט של החברה או המיזם, ובפלטפורמות דיגיטליות לגיוס כספים.
צור קשר עם מחלקת הטכנולוגיה