דוחות כספיים תמציתיים ביניים ליום 30 ביוני 2023

אנו מתכבדים להגיש עבורכם מבנה לדוגמה של דוחות כספיים תמציתיים ביניים ליום 30 ביוני 2023 של חברה, ערוכים בהתאם להוראות תקן חשבונאות בינלאומי 34 דיווח כספי לתקופות ביניים (IAS 34) ולהוראות הגילוי לפי פרק ד' לתקנות ניירות ערך (דוחות תקופתיים ומיידיים), התש"ל-1970 (להלן: "תקנות דוחות תקופתיים").

בנוסף לפרק הדוחות הכספיים התמציתיים ביניים, הובאו גם הפרקים בדבר מידע כספי ביניים נפרד לפי תקנה 38ד לתקנות דוחות תקופתיים ודוחות פרופורמה ביניים לפי תקנה 38ב לתקנות דוחות תקופתיים.

הדוחות הכספיים התמציתיים ביניים לדוגמה מהווים דוגמה לצורך המחשה בלבד של כללי הגילוי וההצגה בהתאם להוראות IAS 34 ותקנות דוחות תקופתיים.

בהתאם לצורך, נפרסם עדכונים לדוחות לדוגמה אלה. נבקשכם לעקוב אחר עדכוני המחלקה המקצועית בנושא.
 

לקישור לדוחות כספיים לדוגמה WORD >>

לקישור לדוחות כספיים לדוגמה PDF >> 


 
דיווח רבעוני לעומת דיווח חצי-שנתי

הדוחות הכספיים התמציתיים ביניים לדוגמה ערוכים במתכונת דיווח רבעונית ליום 30 ביוני 2023 לשם המחשת מספרי ההשוואה האפשריים בדוחות ביניים רבעוניים. חברה העונה להגדרת תאגיד קטן שלא הנפיקה איגרות חוב לציבור (תאגיד קטן פטור), שמדווחת על בסיס חצי-שנתי בהתאם לתקנה 5ד(ב)(5) לתקנות דוחות תקופתיים, נדרשת לבצע את ההתאמות הנדרשות לדיווח חצי שנתי ביחס למוצג בדוחות כספיים לדוגמה אלה.


השינויים העיקריים בדוחות כספיים תמציתיים ביניים לדוגמה אלה ביחס לדוחות כספיים תמציתיים ביניים לדוגמה 2022
 

יישום לראשונה של תקנים חדשים


1. תיקונים לתקן חשבונאות בינלאומי 8 מדיניות חשבונאית, שינויים באומדנים חשבונאיים וטעויות - הגדרה של אומדנים חשבונאיים: התיקונים נועדו לסייע לישויות להבחין בין שינוי במדיניות חשבונאית לבין שינוי באומדן חשבונאי. היישום לראשונה של התקן מפורט בביאור המדיניות החשבונאית (ביאור 2.2.1).


2. תיקונים לתקן חשבונאות בינלאומי 12 מסים על ההכנסה - מסים נדחים הקשורים לנכסים ולהתחייבויות הנובעים מעסקה יחידה: התיקונים נועדו לצמצם את היקף החריגים להכרה במסים נדחים בעת ההכרה לראשונה בנכס או התחייבות. היישום לראשונה של התקן מפורט בביאור המדיניות החשבונאית (ביאור 2.2.2).


שינויים אחרים

נוספו, וטויבו גילויים בעיקר בנושאים הבאים:

1. דוחות מאוחדים על המצב הכספי: התייחסות למזומנים - פיקדונות לשירות חוב, כסעיף נפרד בדוחות על המצב הכספי המהווים חלק מיתרות המזומנים ושווי המזומנים ומתן ביטוי לאפשרות לסיווג מזומנים ושווי מזומנים כנכסים לא שוטפים בהתאם להחלטת סדר יום של הוועדה לפרשנויות של תקני הדיווח הכספי הבינלאומיים ממרץ 2022 ובעקבות פרסום עמדת סגל חשבונאית 99-9 הטיפול החשבונאי בנוגע למזומנים מוגבלים.

2. דוח נפרד בפרק ד, בדוח על סכומי הנכסים ההתחייבויות וההון המיוחסים לחברה עצמה כחברה אם: עדכון מקביל הנובע מהעדכון בדוחות המאוחדים כמפורט לעיל.

3. דוח מאוחד פרופורמה בפרק ה: עדכון מקביל הנובע מהעדכון בדוחות המאוחדים כמפורט לעיל.

כמו כן, בדוחות הכספיים התמציתיים ביניים לדוגמה עודכנו בהערות השוליים דגשים מקצועיים המתייחסים להחלטות סדר יום של הוועדה לפרשנויות של דיווח כספי בינלאומי (IFRIC), פרסומים רלוונטיים של רשות ניירות ערך ורשת BDO, כדלקמן:

 

IFRIC

רשות ניירות ערך

רשת  BDO

עודכן כבר בדוח השנתי

עודכן כבר בדוח השנתי

עודכן בדוח ביניים זה

עודכן בדוח ביניים זה

פיקדון לפי דרישה עם מגבלות על השימוש הנובעות מחוזה עם צד שלישי (ראו גם עדכוני רשות ניירות ערך)

 

 

(הערות שוליים 11, 86)

 

עמדת סגל חשבונאית מספר 99-9, הטיפול החשבונאי בנוגע למזומנים מוגבלים (ראו גם עדכוני IFRIC)

 

 

(הערת שוליים 11)

 

עמדת סגל חשבונאית
13-8, הגילוי הנדרש על סיכון אשראי בדוחות הכספיים של תאגידים הפועלים בתחום האשראי החוץ בנקאי



(הערת שוליים 166)

מדידת התחייבות במקרים בהם קיימת הפרה של אמות מידה פיננסיות הגורמת לכך שלמלווה קיימת זכות בלתי מותנית לדרוש תשלום מיידי של התחייבות פיננסית

(הערת שוליים 33)

 

 

תשובה לפנייה מקדמית בנושא שינוי מגזרי פעילות של חברת דלתא גליל תעשיות בע"מ.

(הערת שוליים 195)

 

 


נושאים אחרים
 

מגמות והשפעות אירועים שונים על הכלכלה העולמית והישראלית - אם רלוונטי, יש לשקול את הגילוי הנדרש ואת ההשלכות האפשריות על הדוחות הכספיים בגין מגמות והשפעות אירועים שונים על הכלכלה העולמית והישראלית לדוגמה אינפלציה (ובמיוחד במקרים בהם מטבע הפעילות הינו מטבע של מדינה המוגדרת כמדינה היפר-אינפלציונית), שינויים מהותיים בשערי חליפין ובשערים מצוטטים בשווקים פעילים, שינויים מהותיים בסביבת הריבית הנקבעת על ידי הבנקים המרכזים, אירועים עולמיים במגזר הפיננסי, הלחימה בין רוסיה לאוקראינה לרבות ההשפעה של כך על שוק הסחורות העולמי, שילוח וכיוצ"ב.

 

המחלקה המקצועית תשמח לקבל כל הערה או שאלה בקשר לדוחות הכספיים התמציתיים ביניים לדוגמה.​

 

ליצירת קשר עם המומחים שלנו >>