כנס כחול לבן 2024 - מנכ"ל כפרית מספר על ההתמודדות עם אסון 7 באוקטובר: "קיבלנו המון הצעות לעזרה, כולל



דניאל זינגר, מנכ"ל קבוצת כפרית, חשף בכוח כחול לבן – כנס התעשייה והקמעונאות של BDO - את האתגרים שעמדו בפני החברה בעקבות אירועי 7 באוקטובר. בשיחה 1:1 עם הדס אפשטיין, ראש חטיבת אסטרטגיה, צמיחה וחדשנות ב-BDO, תיאר זינגר את המציאות המורכבת שאליה נקלעה החברה הבינלאומית, שהמטה שלה נמצא בכפר עזה, ומעסיקה עובדים רבים מאזור עוטף עזה.

"הקושי הגדול היה להבין מה קורה עם העובדים. היו המון עובדים שהקשר עמם נותק. אחד העובדים יצא אחרי 40 שעות מהממ"ד", סיפר זינגר לאפשטיין, שגדלה בקיבוץ כפר עזה.

זינגר סיפר כי על אף שהמפעל כמעט ולא נפגע פיזית, המחיר האנושי שספגה החברה היה כבד. "שלושה עובדים מאוד מאוד אהובים שלנו נרצחו - נדב גולדשטיין, שהיה סמנכ"ל הפיתוח העסקי ועבד בחברה יותר מ-20 שנה והיה למעשה יד ימיני; דורית בר אילן, שעבדה בחברה שמונה שנים; ואביב קוץ, דירקטור בחברה. יש לנו המון עובדים שאיבדו בני משפחה מקרבה ראשונה או שבני המשפחה שלהם נחטפו ועדיין לא חזרו", הוסיף בכאב.

זינגר תיאר את הסולידריות המפתיעה שחוותה החברה: "קיבלנו הרבה מאוד הצעות לעזרה, כולל ממתחרים. הייתה סולידריות מדהימה והיו הרבה הצעות של ספקים לדחות תשלומים, אבל אנחנו חזרנו מהר מאוד לעניינים".

עם זאת, הוא ציין את הפער בין המציאות בשטח לדרישות הרגולטוריות: "מצד שני, הבורסה דרשה שנוציא ביום ראשון דו"ח מיידי מה קורה בכפר עזה". זינגר סיפר כי למרות הקשיים, החברה הצליחה לחדש את פעילותה במהירות יחסית. "בימים הראשונים אחרי האירוע, הקיבוץ היה שטח צבאי סגור, וגם לא הייתה תקשורת כי לא היה חשמל וגם לא סולר בגנרטורים. אבל נכנסנו אחרי ארבע ימים למפעל, ותוך ימים בודדים שישה עובדים הצליחו להוציא 50 משאיות עם כל המלאי שהיה במחסנים", אמר בגאווה.

הוא הדגיש את החשיבות של חזרה לשגרה עבור העובדים: "חזרנו לפעילות ב-8 בנובמבר, והעובדים באו להגיד לי תודה שפתחנו את המפעל. הם הרגישו שזאת התרומה שלהם למצב".



זינגר התייחס גם לאתגרים הגלובליים שעמדו בפני החברה: "אחרי יומיים 'נפל לי האסימון' שלא רק העובדים שלנו בישראל במשבר, אלא גם העובדים בחו"ל, כי הם הכירו את העובדים שנהרגו. עשינו המון שיחות עם העובדים גם בחו"ל. בכל פגישה אנחנו שואלים אם חווים אנטישמיות, ולמרבה השמחה לא שמענו על מקרים כאלה כלפי העובדים שלנו בחו"ל".

לסיכום, זינגר הדגיש את חשיבות ההון האנושי בהתמודדות עם משברים: "אנשים טובים ומערכות יחסים טובות - גם עם הגורמים הממשלתיים - מי שרצה לעזור, עזר." הוא הוסיף כי "משבר הוא מצב שכבר אין לך שליטה עליו. אם יש אנשים נכונים – אפשר לחזור לשליטה, והאנשים שלנו היו מדהימים".