ירון פלד, שותף ומנהל Consulting BDO, בשיחה על עם שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות ב-UPS ישראל, על חדשנות, טכנולוגיה ושקיפות בתחום השילוח, ועל ההתמודדות של UPS עם האתגרים השונים בשנים האחרונות.
ירון פלד, שותף ומנהל Consulting BDO, בשיחה על חדשנות בתחום השילוח עם שי גוטמן, סמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות ב-UPS ישראל.
גוטמן, שכ-25 שנה עוסק בניהול וייעוץ לחברות תחום הטכנולוגיה, משמש בעשור האחרון סמנכ"ל טכנולוגיה וחדשנות ב-UPS ישראל, ועוסק רבות בתחום של חדשנות תאגידית ודיגיטלית. בנוסף, הוא עוסק בספורט סיבולת ומשתתף בתחרויות איש ברזל שונות.
גוטמן סיפר לפלד על אתגרי ענף השילוח בשנים האחרונות. הוא הסביר איך החדשנות והטכנולוגיה סייעו ל-UPS בהתמודדות עם האתגרים השונים.
לדברי גוטמן, "אתגרי הקורונה יצרו מאסה של משלוחים ודרישה מהלקוחות בשילוח, בעיקר בעולמות האי-קומרס והמסחר העסקי, ומצד שני חווינו את המורכבות של איך לספק את השירות למאסה הזאת עם בעיות בכוח האדם והסחורות התקועות בנמלים ובשדות התעופה. היינו בנקודה שבה שאלנו 'איך אני ממשיך לתת שירות כשכל הדברים שלא תלויים בי – משתבשים'? וכאן הטכנולוגיה משמשת תפקיד משמעותי, ויכולה לייצר את ההבדל בין להפסיד או להרוויח לקוחות - ומדובר כאן במאסה של לקוחות".
גוטמן ציין כי "שקיפות היא חשובה במקרים כאלה, מכיוון שאי אפשר להחביא את הבעיה – היא קיימת. כל האינטגרציה של המחסנים היא בשקיפות מלאה ללקוחות – איפה נמצא המלאי שלו. אם אתה שקוף ורואה את הדאטה, אז העיטוף שלך את הלקוח יותר אמיתי. זה עוזר ללקוח לתכנן את שרשרת האספקה שלו, וזה קריטי בתהליך, תוך שילוב של כלים כמו רובוטיקה ואוטומציה לשיפור השירות".
פלד ציין כי "שקיפות היא גם אחד האתגרים המשמעותיים לשרשרת האספקה שעלו במחקר שערכה BDO בקרב כ-500 חברות ברחבי עולם. מתוך חמשת הגורמים המרכזיים שמשפיעים על שרשרת האספקה, שקיפות דורגה שנייה, מיד אחרי מתחים גיאו-פוליטיים".
בנוסף השניים שוחחו גם על אתגר המייל האחרון (Last Mile) – נושא שחברות מסחר ושילוח משקיעות בו הרבה תשומת לב ומשאבים במטרה לקצר את זמן המשלוח ויש לו השפעה רבה על חוויית הלקוח, איך מוניטיזציה של נתונים משתלבת בעולמות השילוח וגם האם בקרוב נראה רחפנים שיביאו לנו חבילות הביתה?