הארגונים ותהליכי העבודה הפקידותיים של פעם משנים את פניהם במהירות. הטרנספורמציה הדיגיטלית של האתמול הופכת היום לטרנספורמציה כלל ארגונית. תהליכי העבודה המסורתיים והמערכות הוותיקות, אף שנותנים את התפוקה, אינם מספקים את היעילות והמהירות שהתחרות בסביבה העסקית של היום מחייבת. טכנולוגיות חדשות שהבשילו נותנות לארגונים אפשרויות לבנות מחדש את התהליכים העסקיים בהשקעה נמוכה יחסית ועם צורך מינימאלי בהחלפת המערכות הקיימות.
תהליך העבודה המודרני הופך תהליכים מורכבים לתהליכים שטוחים עם צמצום נקודות המגע האנושיות ושמירה על מעורבות עובדים בתהליך רק במקום בו נדרש שיקול הדעת וקבלת ההחלטות האנושית. הטכנולוגיות העדכניות מחליפות את המרכיב הטכני בעבודה על ידי אוטומציה ומפנות את העובדים לעבודה האיכותית ובכך מעלות את הפריון, שביעות הרצון של העובדים ורמת השירות ללקוחות.
אוטומציה רובוטית – Robotic Process Automation (RPA)
ה- RPA מייצר אוטומציה של תהליכי עבודה על גבי המחשב ממש כמו עובד אנושי. ה RPA פועל על פי חוקיות שנקבעה מראש.
בעוד עובד אנושי מצטיין בניתוח מידע וקבלת החלטות, רוב העבודה המשרדית איננה קבלת החלטות אלא טיפול וניתוב של מידע. כאשר נדרשת עבודה מחזורית (רוטינית) ועבודה לפי נהלים ורגולציה נוקשה, עובדים אנושיים נוטים לעיתים לפעול בדרכים יצירתיות, בין אם מתוך חוסר תשומת לב או בשל שעמום.
התהליכים הרובוטיים פועלים לפי החוקיות הארגונית ודרישות הציות ובבניה נכונה יתנו את המענה הארגוני לצורך שעולה במהירות רבה יותר מעובד אנושי, תוך יצירת נתיב המידע המלא לפעולה שבוצעה ובכל שעות היממה.
בינה עסקית (Business Intelligence - BI)
כלי הבינה העסקית, מחסני הנתונים וגיליונות אלקטרוניים נמצאים אתנו זמן רב מאוד אולם כיום עם היקף הכלים הזמינים בכל ארגון ושירותי הענן ניתן ליצר בעלויות נמוכות דוחות ותהליכים אוטומטיים באמצעות מחסן המידע אשר ימנע טעויות בעיבוד המידע ויהפוך עבודה של מספר שעות לדוח מוכן ומובנה ובכך יפנה את העובד לקבלת החלטות.
בוטים (Bots) ו- RPA
האם אתם מעדיפים להתקשר לבנק או שהייתם מעדיפים להתכתב אתו ב WhatsApp? לכל אחד התשובה שלו, אבל רבים מאתנו היו מעדיפים להתכתב, כאן נכנס הצ'אטבוט לפעולה ומהווה את ממשק המשתמש של מערכות הארגון עם גורמים חיצוניים לו, מקצר את זמן התגובה ומעלה את שביעות הרצון של הגורמים המעורבים.
צ'אטבוטים נפוצים מאוד כיום במכירות ובשירות לקוחות אולם מה דעתכם על צ'אטבוט לעובדים? ומה לגבי צ'אטבוט למנהלים באמצעותו הם יכולים לקבל מידע ניהולי ממערכות המידע בהודעת טסט במקום לרשום שאילתה?
שילוב של צאטבוט עם RPA מאפשר לקשר את הצאטבוט למערכות הליבה העסקיות עם מינימום פיתוח וצמצום סיכון הסייבר ולהביא מידע מותאם אישית ועדכני לצד השני בשיחת הצאט. יכולות הAI של הRPA עשויים לשדרג את חויית המשתמש בצאטבוט ולהפוך אותו לתחליף ממשי של נציג אנושי.
בינה מלאכותית ולמידת מכונה (AI & Machine Learning)
המוח האנושי הוא פסגת הטכנולוגיה ועדיין לא נוצר המחשב שיכול לחקות, אפילו בקירוב, את הפעילות של המוח האנושי. אבל לאלגוריתמים הממוחשבים יתרונות גדולים משלהם בראשם היכולת לנתח באופן בלתי מוטה (Non Biased) וככל שהמחשב מקבל החלטה הוא יכול להיעשות חכם יותר בעוד האדם נוטה להתעייף ולאבד את החדות ככל שהוא מקבל החלטות בזמן קצוב.
לכן מודלים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה מתאימים מאוד ליצירת צפי (הכנסות, מכירות, נטישה וכיוב) ולזיהוי של תבניות (זיהוי פנים בתמונה וניתוח תנועה). מודלים אלו מאפשרים לארגון לשלב את הכישורים הייחודים של האדם עם הערכים המוספים של המחשב ולייצר תהליכים אפקטיביים יותר.
בעולם הטכנולוגי של היום קיימים כלים מלהיבים אשר משנים את הדרך בה ארגונים עובדים כיום. השימוש בכלי האוטומציה מביא בראש ובראשונה זמן תגובה מהיר יותר של הארגון ונתונים באיכות גבוהה יותר.