האופק של ה Professional Service Tech - הישראלי

בקצרה

מה מצייר האופק לענף ה-Professionak Service Tech הישראלי, לאור השינויים הטכנולוגיים המואצים, הצורך של הלקוחות ביישום טכנולוגיות מתקדמות והצורך של הפירמה בהטמעת חדשנות? שיחה עם רו"ח שחר זיו ורו"ח ארז סופר, שותפים מנהלים ב-BDO, שמדברים גם על שיתופי פעולה עם סצנת הסטארט-אפים המקומית. 

פירמות ראיית החשבון והייעוץ העסקי מסייעות מאז מעולם לעסקים להגדיל את הערך שהם מספקים ללקוח ומציעות פתרונות לצרכים העולים בקרב לקוחות הפירמה. הקצב המהיר של השינוי בטכנולוגיה הדיגיטלית בתחום ה-Professional Service Tech משרטטים עבור רואי החשבון והיועצים מסלול בו כלים ממוחשבים יחליפו עבודה ידנית כגון הנהלת חשבונות וחשבות ידנית לצד אוטומציה של תהליכים מורכבים. מודלים חדשים בתחומי העסקים, המימון, התשלומים ושירותים מבוססי בלוקצ'יין יהפכו לכלים שימושיים בקרב הפירמות. בנוסף על מנת לאפשר ללקוחותיהם לעשות שימוש בטכנולוגיות המתקדמות גוברת רמת הידע של רואי החשבון והיועצים שהופכים למשתמשים מומחים של טכנולוגיות מתפתחות רלוונטיות. הגידול במידע ובידע יאפשר לספק ללקוחות תחזיות טובות יותר, רואי החשבון צפויים לראות הרחק מעבר למספרים ולספק יותר תובנות מבוססות ידע ולהיות מעורבים יותר בקבלת החלטות ביחס לעבר.

 

להפגיש בין הפתרון לצורך

על כל אלה שוחחנו עם שחר זיו וארז סופר שותפים מנהלים ב-BDO על השינויים בחזון הטכנולוגי של הפירמה והדרכים ליישומו.

כיצד משפיעה ההתפתחות הטכנולוגית בתחום על חזון הפירמה?

שחר זיו: ההתפתחות הטכנולוגית יצרה עבורנו את הזדמנות לקחת את חזון הפירמה, שנדבך משמעותי בו הינו טיפוח וייצוא של ידע ישראלי, אל עבר עידן חדש שמאפשר לנו פריצה בדרך של יצוא שירותים מבוססי טכנולוגיה בעלת רלוונטיות גלובלית. כארגון גלובלי המעניק שירותים לחלק ניכר מהתאגידים בלמעלה מ-160 מדינות אנו פוגשים בכל אספקט של פעילותנו ביקוש וצרכים שדרוש, ולעיתים מצוי להם, פתרון טכנולוגי. הידע והמגע הרחב של BDO בעולם והשאיפה שלנו לחדשנות הובילו אותנו להפגיש בין הפתרון לצורך ולשמש כ"האב" יישומי המאפשר לבחון טכנולוגיות במסגרת ארגון גדול ולסייע להן לצאת לשוק כטכנולוגיות בשלות ומבוססות ניסיון. אחת החזיתות הטכנולוגיות בה אנו פועלים היא באמצעות אימוץ טכנולוגיות פנימיות וחצי פנימיות ל-BDO ישראל ולכלל הרשת, וזאת, על מנת לתת שירות טוב יותר ולשפר את היעילות. המהלך דורש מאיתנו הרבה מגע עם לקוחות והפעלה של מסננים רבים, אולם כאשר עוברים את המסננים ואת היישום בהצלחה, הטכנולוגיה יכולה להמשיך לכלל הרשת או למדינה ברשת.

האם תוכלו לספר לנו על דוגמא בולטת ליישום טכנולוגי חדש שהטמעתם?

ארז סופר: אחת הדוגמאות הבולטות שלנו  בתחום היישום הטכנולוגי הינה באמצעות יצוא שירותי הסייבר של מרכז הגנת הסייבר של  BDO (רכישה של חברת SECOZ). המרכז מספק שירות מרחוק של שירותי סייבר (SOC,MSSP) במדינות כמו אוסטרליה, דנמרק ,ארה"ב ועוד. בעקבות צורך שעלה אצל אחד מלקוחות הפירמה  באנגליה  חברנו אל  סטארט-אפ המספק שירות של  ניטור נקודות קצה בסייבר ובליווי שלנו יושמה הטכנולוגיה אצל הלקוח. לאחרונה נמכר אותו סטארט -אפ לענק שירותי סייבר, עסקה אשר לא היתה מתאפשרת ללא החיבור לפירמה שלנו. 

מה המשמעות של היישום ב-BDO עבור הסטראטאפ מבחינת משקיעים?

שחר זיו: דוגמא טובה ליצירת ערך להשקעה, היא למשל תהליך בו יישם מרכז הגנת הסייבר של BDO, הממוקם בישראל, כחלק מהשירות  הגלובלי שהוא מספק, טכנולוגיה חדשנית של סטארטאפ ישראלי. העובדה שהסטארטאפ הוכיח שהוא הצליח להתקשר עם רשת גלובלית כמו BDO ושהפתרון יושם בהצלחה בלקוח קצה בינלאומי כשירות טכנולוגי מנוהל, היווה הוכחת יכולת משמעותית לרוכש האסטרטגי ורכיב חשוב בהחלטה להשקיע בחברה. זוהי דוגמא קלאסית להסרת חסם הוכחת ישימות היכולת המסחרית הגלובלית שקיים בחברות טכנולוגיה צעירות בכלל ובפרט כאשר משקיע בוחן כניסה להשקעה בהן.

האם מדובר בפתרונות נקודתיים או שישנם תחומים שעוברים רפורמה דיגיטלית רחבה?

שחר זיו: גם וגם. כמובן שיש הרבה ענפים ועולמות תוכן שלמים שעוברים מהפיכה ויש כאלו שהדיגיטציה מגיעה אליהם בקצב יותר מתון. כך לדוג' תחום שנמצא כיום בתהליך מקיף של הטמעת פתרונות הוא תחום שרשרת האספקה כולו. אנחנו פועלים כיום לסייע בפיתוח פתרונות טכנולוגיים בתחום שרשרת האספקה בצורה חוצת ארגון בכמה יחידות על מנת למצוא פתרון לאתגרי התחום. בתחום זה יש מגוון רחב של פתרונות הן בעולם האוטומציה והרובוטיקה הפיזית, מקווי הייצור ועד מערכי האחסון והשינוע, והן באוטומציה והרובוטיקה הדיגיטלית - ה-RPA. בנוסף, בין האתגרים הגדולים בניהול שרשרת אספקה - נמנים כמות המידע והאפשרות לייצר ממנו ערך ומורכבות התהליך והסיכון הגלום בחיבורים דיגיטליים של ספקים מכל הסוגים כגון תוכנה, טכנולוגיה, שירות, ציוד ועוד. לארגון בינוני בעולם יש כ-5,000 ספקים והצורך לנהל את השרשרת הזו בצורה שמצד אחד היא היעילה ביותר ומצד שני גם שומרת על האיכות לאורך השרשרת ומנהלת סיכוני כשל סייבר ופרמטרים נוספים,  מציג אתגרים גדולים מאוד ליישום. 

 

מתאוריה ליישום

כיצד משקיעה הפירמה בסטארט-אפים?

שחר זיו: אנחנו פעילים כיום בכמה אופנים כאשר הייחודי בהם היא הקמת הCorporate VC- המשקיעה משאבים בפיתוח טכנולוגיות באמצעות פלטפורמות פנימיות לצד קליטה שלהן ל-POC , כאשר אחת ההשקעות של הקרן היא השקעה בקרן FinTLV בה אנחנו משמשים כשותף אסטרטגי. FinTLV עוסקת בעולמות של פינטק קלאסי בעולם הבנקים, הביטוח ובתי ההשקעות ומאידך פיתוח של אמצעים בתחום ה- Professional Service Tech - שדה הפעילות שלנו.

האם תוכל לתת דוגמאות ליישום אפשרי ביחידות המטה של הפירמה?

ארז סופר: מדינת ישראל התברכה ביכולת טכנולוגית גבוהה. מידי חודש אנו בוחנים בפירמה מספר כלים טכנולוגיים חדשניים אשר יש בהם לסייע וליעל את תהליכי העבודה בפירמה. הדוגמאות הן רבות החל מחברה המפתחת אמצעי לזיהוי פנים בו אנו יכולים לעשות שימוש להחלפת כרטיסי הנוכחות ועד לרובוטים טכנולוגיים המבצעים פעולות מונוטוניות. התפקיד שלנו אינו מצטמצם ליישום עצמו אלא נותן לחברה הנבחנת מעטפת של שירותים הבוחנים את היתכנותו העסקית, החל מבחינה של סיכוני הטכנולוגיה באמצעות מומחי הפרטיות של יחידת הסייבר שלנו ועד אפשרויות הפעלת היישום ביחידות הפירמה שמאפשרים לטכנולוגיה לעבור מהעולם  התיאורטי לעולם שבו עושים בטכנולוגיה שימוש אמיתי.  

איזה חיבורים חוצים יש בין היחידות השונות מבחינת הפיתוח?

שחר זיו: חיבור מעניין הוא החיבור בין יחידות הייעוץ השיווקי והייעוץ  בתחום חווית לקוח אשר כיום משלבים כוחות עם יחידת ה-Data Science  שלנו. החיבור מאפשר יכולת לנתח באופן שלא היה אפשרי פעם, על בסיסBig data  את טעמי הלקוחות, התנהגותם, שביעות הרצון שלהם ולשלב את המסקנות עם שיפור מערך השירות והעלאת שביעות הרצון.  

תחום אחר הוא שילוב יחידת המצוינות התפעולית  ויחידות הייעוץ הפיננסי שעוסקים בתכנון עסקי  ובתכנון פיזי תהליכי. גם כאן, חבירה ליחידת תכנון רובוטיקה ואוטומציה מאפשרת תכנון, ייצור והטמעה של רובוטים בייצור מתקדם. ומאידך, יחידת Data Science  מסייעת ליחידות אלו לשלב בתכנון ובמודלים הפיננסיים חיזוי ואפיון תקלות וחריגות שיוצרת עבור הלקוח והמממנים תמונה טובה יותר של עלות השינוי וצפי ההשקעה הדרוש לאורך זמן. המגע עם לקוחות רבים ותיעוד התקלות במפעלים שונים מאפשר לנו לסייע ללקוחות באמצעות זיהוי תקלות דומות במפעלים ומאפשרים לספק ללקוח מידע על המתרחש בשוק.

 

תשתית למקבלי ההחלטות

לסיכום, אומרים השניים, כי היכולת להפוך את המידע הרב הצבור לכלי יעיל הוא אחד האתגרים הגדולים של העשור האחרון בכל תחום. בעבר כלל התהליך בחינה באמצעות שיקול דעת וכיום סל שלם של טכנולוגיות הופכות את הדאטה לתמונה ברת קריאה היוצרת תשתית למקבלי ההחלטות. יש יותר נתונים שניתן לנתח על מנת לקבל החלטות אולם המודלים עדיין היברידים. יכולת הניתוח עדיין אינה מושלמת. אנו מאמינים שהשקעה באימוץ טכנולוגיה, תוך בחינת ישימותה בפירמה, צפויה לסייע לתחום ה- Professional Service Tech הישראלי לצמוח ולנוע לעולם בו המשקל של האנשים בעלי היכולת הטכנית יורד ומשקל האנשים שבעלי יכולות עיבוד ושיקול הדעת יעלה.

 

הכתבה התפרסמה בספר ההייטק השנתי של הארץ- דה מארקר, לעיון בספר >>

 

 


עולם הביקורת החדש

ארז סופר: אין ספק שעולם הביקורת עומד בפני שינוי משמעותי, עולם הביקורת העתידי יהיה יותר טכנולוגי תוך שימוש בכלים ממוחשבים מתקדמים. כבר כיום  נמצאת אצלנו בפיתוח טכנולוגיה המשלבת בין ניהול תהליך הביקורת, ושאיבת דאטה המתאימה לכל תהליך באופן שמאפשר לבצע ניתוחים, בדיקות סבירות, זיהוי תנועות חריגות ועוד.  רשת BDO בחרה  בחברת מיקרוסופט כשותף טכנולוגי אשר יוביל את אותה לעולם הביקורת החדש. במסגרת החיבור נבנתה לאחרונה תוכנת בקורת מתקדמת אשר תתממשק לכלי בקורת טכנולוגיים חזקים ויעילים, אשר נמצאים כיום בתהליכי פיתוח מתקדמים.

 

 

הירשם לניוזלטר

Please fill out the following form to access the download.