סריקות אופק וניהול סיכוני-על

ארגונים ועסקים שרוצים לשמור על רלוונטיות ולשגשג, חייבים להתכונן לאתגרי המחר. קצב השינויים המהיר שאנו חווים בשנים האחרונות הפך תובנה זו לחשובה מתמיד. ארגון השוקד על איתור מגמות מתהוות בסביבתו העסקית ומעבר לה וניתוח המשמעויות שהן מציבות לו, יוכל למנף אותן כהזדמנות לצמיחה וליתרון על המתחרים. ומנגד, ארגון המתעלם ממגמות העתיד חושף עצמו לאי וודאות עסקית ולהפיכתן של מגמות אלו לסיכונים אסטרטגיים עבורו.

BDO מציעה שירותי ניתוח של מגמות קיימות וסיכוני-על שמתפתחים בסביבה העסקית הישירה ובסביבה הגאו-אסטרטגית הרחבה יותר (דוגמת התפתחויות טכנולוגיות ו'חדשנות משבשת', מגמות רגולטוריות, אסונות טבע ועוד), הערכת האיומים וההזדמנויות שהן מציבות בפני הארגון, וסיוע בהיערכות ובבניה של תוכניות חוסן להתמודדות עימן.

שירותי סריקת האופק וניהול סיכוני-על כוללים:

  • מיפוי מוקדי סיכון-על: מיפוי מגמות קיימות ומתהוות בסביבה העסקית של הארגון ובסביבה הגאו-אסטרטגית, סימון גורמי אי-וודאות, ניתוח סיכונים והזדמנויות עבור הארגון. הניתוח יכול להתבצע באופן כולל, או כמבחני לחץ (Stress tests) ממוקדים ל"תיקי סיכון" ספציפיים שמעניינים את הלקוח. התוצר כולל רשימה מתועדפת של סיכוני-על, ומדדי חיזוי ומעקב אחריהם (KFI’s – Key Future Indicators).
  • פיתוח איומי ותרחישי ייחוס: ניתוח מעמיק של סיכוני-על מרכזיים, שמפרט ומדייק את מהות האיומים הספציפיים שהם מציבים ללקוח. לאחר ניתוח הסיכונים, נבנה ביחד עם הלקוח תרחיש סיכון חמור-סביר, ונבנה את "תיק הסיכון" ואת תוכנית החוסן וההיערכות אליו, לצד ליווי וסיוע בהטמעה ובמימוש של התוכנית.
  • סריקות אופק: כחלק מהטמעת תרחישי סיכון-העל בתוכנית ניהול הסיכונים של הלקוח, נוכל לסייע לפתח יכולות (עצמאיות או על בסיס מיקור חוץ) של ניטור הסביבה החיצונית באופן שוטף או עיתי, במטרה לאתר שינויים במפת סיכוני-העל (התפתחויות בסיכונים שמופו, דוגמת ירידה או עליה בקצב ההתפתחות שלהם, או כניסה של סיכונים חדשים אל תוך מפת הסיכונים)

תהליכי סריקות האופק וניתוח וניהול של סיכוני-העל יכולים להתבצע במגוון מתודולוגיות, שייקבעו ביחד עם הלקוח, בהתאמה להעדפותיו ולאופי הסיכון. בכלל זה: סדנאות ניתוח תרחישים (Scenario Planning), מבחני לחץ אסטרטגיים (דוגמת הפכא מסתברא, "תסרוט לאחור", צוותים אדומים), סקירות מידע מקצועיות, תחקור מומחים, ושימוש במערכות בינה מלאכותית ייעודיות לניתוח טרנדים ובניית תרחישי עתיד.

שרון ויטקובסקי- טביב

שרון ויטקובסקי- טביב

שותפה, ראש חטיבת ממשל תאגידי ורגולציה, BDO ישראל
person$$BDO.LiveSite.ViewBio$$