איך בונים פרוייקט נכון?

פרויקט יכול להיות הקמת גשר, בנין, מכונה, כנס גדול – מעין "מבצע" המתרחש מספר פעמים בשנה ולא בצורה רציפה – זאת להבדיל מעסקים המייצרים ומוכרים מוצרים ושירותים באופן שוטף ורציף.

המאפיינים הפיננסיים של פרויקט כוללים השקעת תשומות משמעותית לפני גבייה תוך כדי אך בעיקר אחריו. הבעיה הפיננסית שנוצרת, היא סירוגיות בתזרים המזומנים, חוסר תעסוקה לעובדים שלכם עם סיום הפרויקט וכל זאת על רקע עלויות "קבועות" של החברה הממשיכות לצרוך תזרים מזומנים.

אז מה הפתרונות לכך?

  1.  עבודה בו זמנית על מספר פרויקטים והשגת "רצף עבודה", אם במקביל ואם בטור באופן שהחברה תהיה עסוקה בצורה רציפה, תזרים המזומנים יהיה רציף יותר בזכות זרמי תקבולים ותשלומים מפרויקטים חדשים ובו בעת מול אלה שהסתיימו.
     
  2.  After Sale – אספקת שירותים ומוצרים לפרויקטים – החל משרותי אחזקה ושבר והמשך במתן שירותי הפעלה של הפרויקט במיקור חוץ על ידי הצוותים שלכם.
     
  3.  פעילות ייצור וסחר המבוססת על מכירה רציפה של מוצרים ושירותים, שאינם קשורים לפרויקטים אך הם מהווים השלמה לצרכים של אותם לקוחות. לדוגמא: החברה שלכם בונה כבישים. חברתכם תתארגן למתן שירותי אחזקה והפעלה של הכביש, אספקת חומרים בכל תחום הנוגע לכביש: מנורות, מעקות, מצלמות, אמצעי חילוץ ואם נלך עד הקצה – הקמת חניונים, חנויות ובתי קפה לאורך הכביש. נכון, לא תמיד הלקוחות שלכם רוצים גורם אחד ומעדיפים לפזר את הרכישה בין מספר ספקים, אך מאידך אחריות מלאה שלכם על שלל המוצרים והשירותים, מעניקים ללקוח שקט וסנכרון בין גורמי האספקה.

 

צור/י קשר עם המומחים שלנו