"לייק" מרשות המסים / חשיפה להזדמנויות וסיכונים בעידן הרשתות החברתיות

אינסטגרם, פייסבוק, ווטסאפ, למי מאיתנו אין אחת מהאפליקציות האלו בסמארטפון?

בשנים האחרונות הרשתות החברתיות ופלטפורמות מסחר משגשגות וכמעט כולנו פעילים ברשת חברתית זו או אחרת. בעלי העסקים לא נשארו מאחור וזיהו את ההזדמנויות העסקיות הרבות שהרשתות החברתיות מאפשרות: ערוץ ישיר לתקשורת עם הלקוחות, חשיפה לקהלים חדשים, פרסום עבודות ותוצרים, מכירות, פעילויות שיווקיות ועוד. הרשתות החברתיות פתחו לעסקים אפשרות להגדלת ההכנסות, פרגון ותיוג על-ידי לקוחות מאפשרים לקהל רב להיחשף לפעילות ולהכיר את העסקים, לקבל "לייקים" רבים יותר ומביאים לגידול במספר העוקבים – אך האם העליתם בדעתכם שגם רשות המסים הינה אחת מאותם עוקבים?

פורסם לאחרונה שבעקבות  פוסטים שבעלי עסקים העלו ברשתות החברתיות, ולא ממש תאמו את הדיווחים שלהם למע"מ ומס הכנסה במהלך השנה השוטפת – הביאו להטלת סנקציות עליהם ע"י רשות המסים.

זכרו, כל עסק, קטן כגדול, בין אם הינו עוסק פטור או עוסק מורשה, מחוייב בדיווח על הכנסות העסק, העלמת מס הינה עבירה על החוק.

מעצבי שמלות כלה, קוסמטיקאיות, טכנאי מחשבים, משכירי דירות ב-AirBNB, קונדיטורים ובעלי עסקים רבים נוספים - פעילות בקבוצות פייסבוק, קבוצות וואטסאפ וטלגרם, שבהן מתקיימת פעילות של קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים – חושפת אתכם, בעלי העסקים, ונתונים אודות עסקאות, מחירים ומוצרים. לכן, רגע לפני שאתם משגרים לרשת, פוסט נוסף בפייסבוק או באינסטגרם – שאלו את עצמכם האם העסק שלכם רשום בכלל במוסדות, האם כל ההכנסות שלכם מדווחות, והאם אתם משלמים מיסים כחוק?

 

רואה חשבון מיומן יידע להנחות אתכם לגבי המועד בו יש לדווח על כל הכנסה, ניהול דפי חשבוניות וספרים תקינים.
אנו ממליצים לכל בעל עסק זעיר שפועל מהבית - לקבוע פגישת ייעוץ עם רואה חשבון מוסמך, שמכיר את החוקים ותקנות המס הספציפיות לתחום. קיימות דרכים לגיטימיות רבות להפחתת תשלומי המסים ולעיתים אף מתגלה לאחר בחינה כי שולמו מסים עודפים ללא צורך.