14 דרכים להנשים מחדש את עסקי הכושר והספורט
14 דרכים להנשים מחדש את עסקי הכושר והספורט
לב ליבו של כל עסק בתחום הכושר והספורט הוא קהילת המתאמנים שלו.
בזמנים מאתגרים ובתקופות של חוסר וודאות, להתחבר ללקוחות שלכם ולחברי הקהילה שכבר יצרתם סביב המותג שלכם, עכשיו חשוב מתמיד.
איך למעשה נוכל לעשות זאת עכשיו תחת המגבלות ובזמן שדלתות הסטודיו סגורות? נצטרך להיות יצירתיים.
יש יוזמות מסוימות שכולנו יכולים לקחת כמו יציאה בקמפיינים שיווקים של מוצרי דיגיטל חדשים כמו שיעורים מקוונים - להישאר מעורבים עם הלקוחות הקיימים שלנו והכי חשוב להמשיך להביא לקוחות פוטנציאליים חדשים גם אם הם לא יכולים להיפגש איתנו פנים אל פנים.
זה נכון שווירוס הקורנה סגר את הדלתות שלנו, אבל זה לא אומר שהעסקים שלנו צריכים להיסגר.
במאמר זה, מרוכזות עבורכם מגוון דרכים שיעזרו לכם לשמור על המנויים הקיימים, למנוע ביטולים והכי חשוב לייצר לקוחות חדשים.
1. שמרו על המנויים שלכם
שמרו על המנויים שלכם פעילים באמצעות שיעורי סטרימינג בשידור חי. הציעו שיעורים בשידור חי, ואם אתה מאמן אישי, אתה יכול לעשות אימונים קבוצתיים או אחד על אחד בשיחת ועידה באמצעות זום, teams או FaceTime.
2. אימונים בהתאמה אישית לפי לו"ז הלקוח/ה
הציעו ללקוחות שלכם לצפות באימונים אישיים לפי דרישה בהתאם ללו"ז שמתאים להם (ולצפייה חוזרת). אם הלקוח שלכם מעדיף מראה מחוטב יותר, אימוני כוח או אימון ממוקד על קבוצת שרירים מסוימת, תקליטו מראש אימונים על פי דרישה לאותו לקוח, כך שהוא יוכל לצפות בסרטון ולהתאמן בהתאם ללו"ז האישי שלו ולא בהכרח בהתאם למה שמתאים לך כמאמן.
3. אימונים לילדים בלבד
צרו אימונים רק לילדים. עזרו להורים להפחית קצת לחץ וסטרס בתקופה הזו שהילדים לא נמצאים במסגרות וסגורים כל היום בבית.גם ההורים וגם הילדים יעריכו אימונים ותנועות שניתן לעשות ביחד עם ילדיהם. תנסו לחשוב על דרכים כדי להפוך את זה יותר לסוג של משחק ופחות לאימון סטנדרתי, על ידי שילוב של חבילות קלפים וקוביות . זו דרך נהדרת להוציא קצת אנרגיה.
4. שיתופי פעולה רוחביים
כל העסקים הקטנים שותפים לאותו הכאב, כך ששיח זה עם זה ושיתוף רעיונות בהחלט יכול לעזור לכל קהילת הספורט כולה, ולכל אחד בפרט. לדוגמה - הרבה חברות הייטק ומקומות חיוניים חזרו לשגרת עבודה, אפשרי להציע להם את השיעורים המקוונים שלך.
5. יח"צ
היו תקשורתיים - תיידעו את התקשורת המקומית בעיר או את מוביליי דעת הקהל בשכונה שבה הסטודיו שלכם ממוקם במוצרים החדשים שלכם – שיעורי סטרימינג או אימונים לפי דרישה וספקו את כל הפרטים הרלוונטיים. תגידו שהסטודיו שלכם ואתם תהיו אסירי תודה על ההזדמנות להציג בחדשות המקומיות יחד עם עסקים מקומיים אחרים אימונים מקוונים.
אחת הלקוחות שלי בתחילת המשבר פנתה לערוץ מקומי של אחת מחברות הכבלים הגדולות והציעה לשדר דרכם אימוני כושר בלייב סטרימינג לקהל דובר רוסית. בעלי הערוץ אהבו מאוד את הרעיון וכעת הסירטונים והעסק שלה כתוצאה מהמהלך הזה זוכים לחשיפה אדירה של עשרות אלפי מתאמנים חדשים ביום.
6. המדיה החברתית
המדיה החברתית היא הכלי הכי חשוב שלכם היום - השתמשו במדיה החברתית כדי ליצור קשר עם הלקוחות. אם המנויים שלכם עוקבים אחריך באינסטגרם, השתמשו בסטוריז כהזדמנות להראות להם על מה אתם עובדים ואיך אתם דואגים להם לשמירה על כושר מרחוק. לדוגמה – אחת הלקוחות שלי משתפת אימונים ב- Instagram Live מדי יום ושומרת על קשר הדוק עם הקהילה שלה, ובאמצעות הסטוריז שהיא מעלה הם שומרים על מוטיבציה גבוהה.
7.קבוצת פייסבוק סגורה למנויים בלבד
צרו קבוצת פייסבוק סגורה למנויים בלבד. שוב, השתמשו במדיה החברתית לטובתכם.תהפכו את הקשר שלכם עם הלקוחות לאינטימי ואישי יותר, תיצרו קבוצה פרטית ותשתפו לתוכה תכנים בריאים/ מאמרים / המלצות לנטפליקס / מסרי עידוד ומוטיבציה מצולמים על ידכם / אימונים בפייס טיים והצעות תוכן בלעדי מהעסק שלכם. תשקלו לשווק את קבוצת הפייסבוק שלכם ואת החברות בה כהטבה ייחודית המוצעת למנויים רשומים בלבד , כך גם תוכלו להבטיח לעצמכם רצף של תשלומים אוטומטיים והכנסות גם במהלך תקופה זו.
8. אתגרי רשת
התחילו אתגרי רשת - אתגרים עוזרים לשמור על מוטיבציה גבוהה של לקוחות לאורך כל השנה – ובמיוחד בזמנים כאלה. אתגר ספורט אמיתי כמו : סקוואט עם קרש גיהוץ במקום מוט ומשקולות או דד ליפט באמצעות הרמת הספה בסלון יהיו בדיוק מה שהמתאמנים שלכם בקהילה צריכים.
9. מכירה מוקדמת ללקוחות
תציעו ללקוחות שלכם היום, לקנות מראש חבילות או שירותים מוזלים לתקופה שאחרי הקורונה. מנויים וותיקים ונאמנים ירגישו טוב עם הידיעה שהם עוזרים למקום שבו הם אוהבים להתאמן לשרוד את התקופה הקשה, ושעל הדרך הם גם זוכים לקבל את השירותים שהם אוהבים היום במחיר זול יותר.
10. הנחה על מנויים קיימים
הנחות על מנויים קיימים – האם זה מומלץ? התשובה לא. אבל אם לתת ללקוח הנחה או דחייה של תשלום לחודש אחד תשמר אותו כמנוי לטווח הארוך – אז אולי כדאי לשקול את זה בחיוב.
הנחות ניתן לשקול לתת רק על מוצרים חדשים עם הגבלה מיוחדת לזמן קורונה – כמו אימוני כושר אישי מצולמים בוידאו שביחס לאימונים אישים פרונטלים (אחד על אחד) שניתנו בסטודיו,מחירם נמוך יותר .
11. להעלות את הקמעונאות
אפשר להציע משלוח עד הבית של חבילות מוצרי כושר למנויים שלנו במועדון, שיכללו: ביגוד ספרטיבי, תוספי תזונה, ערכות לטיפוח עצמי, משקולות מעוצבות, גומיות , ציוד ספורט ביתי. אפשר גם לפתוח חנות מקוונת שבאמצעותה המנויים שלנו יוכלו לבצע הזמנות און-ליין בעצמם לצורך השלמות נוספות.
12. קחו את זה החוצה
יתכן שלקחת את האימונים החוצה זה לא משהו שיעבוד אצל כולם, לכן חשוב להקפיד ולבדוק מראש מהן המגבלות הקיימות מול הממשלה, משרד הבריאות והרשויות המקומיות. בנוסף יש להיערך לכך מבחינה לוגיסטית, הגבלת כמות מתאמנים, שמירה על הייגנה וריחוק בריא וכמובן להתאים את האימון המוצע לתנאי מזג האוויר החלים באותו יום.
13. השכירו את הציוד שלכם
הרבה מהלקוחות שלכם או סתם אנשים שמתאמנים מהבית, בימים אלה מחפשים ציוד ספורט לרכישה כמו : משקולות , ספות כושר, מוטות אולימפיים, רצועות, פלטות , דמבלים וכו' ואין להם גישה לחנויות שמספקות ציוד ספורט , או שאותן חנויות סגורות או שאין במלאי או שאין משלוחים. וכאן אתם נכנסים לתמונה – אתם יכולים להציע להם לשכור מכם חלק מהציוד שלכם , שגם ככה יושב בסטודיו וצובר אבק. מדובר ב- ווין ווין סיטואיישן שבו שני הצדדים מרוויחים. באופן הזה אתם יכולים להקל על התזרים העסקי שלכם ולייצר הכנסות נוספות מהשכרת ציוד והם יכולים להינות מציוד ספורט לתקופה קצרה במחירי השכרה שנמוכים משמעותית לעומת הכסף שהם היו משלמים אם הם היו רוכשים את אותו הציוד כחדש ושלאחר הקורנה לא יהיה לו כל שימוש.
14. תהיו שם בשביל המנויים שלכם
הזכירו למנויים שלכם שהם לא לבד - תרימו את הטלפון ותתקשרו אליהם או שלחו הודעת טקסט אישית . זה נכון, אנחנו מדברים על יצירת קשר מיושן וטוב. תעשו להם את היום ותגרמו להם להבין שאתם חושבים עליהם ושהקשר שלכם איתם לא נעלם .