רוד שואו (Road Show)

במשפט: תהליך שיווק אינטנסיבי, קצר וקצוב בזמן בו מציגה החברה את כוונות גיוס ההון שלה בפני שורה של משקיעים פוטנציאליים, במטרה לרתום אותם להשתתפות בהנפקה או בגיוס הכספים. 

מה זה רוד שואו (Road Show)?

רוד שואו (Road Show) הוא תהליך שיווק מאורגן ואינטנסיבי לגיוס הון. במהלכו, חברות מציגות את כוונות הגיוס שלהן למשקיעים שונים, באמצעות מה שרבים מכנים "מצגת משקיעים", במסגרת זמן קצרה וקצובה. הרוד שואו מאפשר חשיפה מהירה ומדויקת בפני מספר רב של משקיעים פוטנציאליים ובכך משרת ומקדם את גיוס הכספים.  

רוד שואו (Road Show) מתקיים לאחר שפורסמה טיוטת התשקיף והרשות לניירות ערך נתנה לחברה היתר להתחיל בגיוס. זהו שלב חשוב בתהליך להנפקת ניירות ערך והוא מאורגן פעמים רבות על ידי חתמים שהחברות שכרו במיוחד לטובת התהליך. במהלך הרוד שואו, יציגו בכירים בחברה (מנכ"ל או סמנכ"ל כספים) מצגת משקיעים – מצגת שמתבססת על טיוטת התשקיף או התשקיף עצמו, בכלל זה ניירות הערך החדשים שלה או תנאי ההנפקה הראשונה לציבור (IPO – Initial Public Offering). זאת, כאמור, במטרה למשוך סדרה ארוכה של משקיעים להשתתפות בהנפקה ו/או בגיוס הכספים. נציגי המשקיעים עשויים לכלול אנליסטים ומנהלי תיקי השקעות, בכירים בקרנות השקעה פרטיות, מנהלי קופות גמל ופנסיה, וכדו'.

השם Road Show מגיע מארצות הברית, שם מבלים נציגי החברה שבועות ארוכים בנסיעות בין משקיעים. בישראל רוד שואו נמשך בד"כ בין 10 ל-21 ימים, בהתאם לסכום המגויס ולהתעניינות המשקיעים.