באחד מזיכרונות הילדות שלי, אמא שלי החליטה לישר לאחותי ולי את הפוני. מיותר לציין, שזה היה הכל חוץ מישר. אם התספורת הזו היתה מתרחשת היום, יש סבירות גבוה יותר שהיתה מצליחה בעזרת צפייה באיזה סרט הדרכה ביוטיוב.
בתקופת הקורונה, אנשים החלו ללמוד לעשות את הדברים שפעם שילמו לאחרים. למרות הטרנד הבולט של "עשה זאת בעצמך", עדיין יש צורך ניכר במותגים. השאלה הנשאלת היא איך המותגים ישכילו למנף את הטרנד לטובתם ואיך הם ישתלבו בתוכו.
ההתעניינות בחיפוש ב- "עשה זאת בעצמך" גדלה השנה מעל 85%, מה שמשקף שינוי התנהגותי לעבר עצמאות, כאשר אנשים מחדשים את כישוריהם הביתיים ומפתחים גם כמה חדשים.
מותגים יכולים לעזור על ידי יצירת תוכן מקורי, כגון מתכונים והדרכות, לעורר השראה ולאתגר את הקהל החדש והצומח הזה. אנשים אומרים שהם רוצים לשמוע ממותגים כיצד הם מועילים בחיי היומיום החדשים.
גם ה- D2C מתחזק יותר ויותר כאופציה אטרקטיבית עבור מותגים זריזים. השנה נרשמה עלייה של 1,000% בחיפושים אחר "שירות משלוח בשר", מה שמעיד כי קונים נוספים מקווים לדלג על החנות.
החזרה למשק אוטרקי
לא יודעת מה אתכם אבל לי יצא בחודשים האחרונים לראות עגבנייה, אבטיח קטנטן ועוד מיני ירקות שמיטב חברי בפייסבוק החלו לגדל בעצמם.
אנחנו לא רק מבשלים את האוכל שלנו. מסתבר שגם התחלנו לגדל אותו.
חווית קניות ה- Grocery משתנה. בין אם מדובר בריחוק חברתי בחנות ובין אם הגבלת מספר הנסיעות שמבצעים לחנות בשבוע, אנשים חושבים אחרת על תכנון התפריט שלהם. ורבים מהם מתנסים לא רק בישול ביתי, אלא בחקלאות ביתית.
מאז השנה שעברה, החיפושים העולמיים אחר "ירקות לגידול" ו"גידול בבית" עלו בכ -200% ו -300% בהתאמה. העניין בחיפוש קניות זרעים צמח בארה"ב. זה כבר יותר מסתם תחביב, מגמת החקלאות הביתית משקפת את התזוזות המתמשכות לעבר קיימות וההתמקדות המוגברת בבריאות.
כמובן, שעשבי תיבול טריים בהישג יד אינם תחליף למותגי CPG מוכרים. גם לא לחם הנאפה בבית.
יש לשקול כיצד המוצרים שלכם משלימים את היצרים החדשים של הלקוחות ומסייעים להם בפרויקט הבא.
כל חדר הופך לכיתה
זמן הצפייה בהרצאות ביוטיוב גדל פי שישה. החיפושים אחר "ניסויים בבית" גדלו ביותר מ- 600% מאז השנה שעברה. ולמעלה מ 20,000 סרטונים הקשורים ללמידה מרחוק, הועלו תוך חודש בלבד במהלך סגירת בית הספר. הקהל יכול להיות אנשים סקרנים המוצאים עכשיו דרכים נוספות ללמוד או סטודנטים שעבורם הלמידה הפכה לדיגיטלית כמעט לגמרי.
המעבר המסיבי העולמי לחינוך ביתי, הביא לצמיחה במגוון רחב של תכנים חינוכיים, מניסויים מדעיים מעשיים ועד טיולי שטח VR.
כל הנושא פותח פתח למותגים כמו Panasonic, המוכרת תא קטן שיכול להתאים אישית ובכל לסלון, עבור למידה או עבודה. מאז מרץ, מיליוני אנשים ברחבי העולם נאלצים להבין כיצד לעבוד מהבית, החל משטחי משרד מאולתרים ועד פתרונות מהירים לילדים.
הפתרון של Panasonic הוא קומורו, שולחן ומחיצה שניתן להרכיב בבית וליצור מעין תא מיני. החברה ערכה סקר בקרב 1000 אנשים העובדים כיום מהבית, וגילתה כי כמחציתם עובדים מחדרי המגורים שלהם. מתוך מחשבה זו, יצרה פנסוניק עיצוב שמתאים לסלון הממוצע מבלי להשתלט על החלל.
המסעדה נכנסת הביתה
אחרי ימים של צריכת אוכל ביתי, אנשים משתוקקים לאכול ארוחה במסעדה אבל פחות רוצים לשבת בתוכה. רשתות מסעדות ומסעדות שירות מהיר, עומדות לרשות הצרכנים כעת עם ערכות הארוחות המוצעות DIY. ערכות אלה מגיעות עם מרכיבי המנות בכדי ליצור ארוחה איכותית של מסעדה רק בבית. הערכות כוללות מתכונים ועוד. ערכות עשה זאת בעצמך מיועדות בעיקר לאנשים שנהנים לבשל. רובנו עדיין עובדים מהבית, אך ברוב הימים נותרנו עם זמן מוגבל וחושקים לאוכל במסעדה. הערכות הללו מגשרות על הפער הזה. זה מסיר את הטרחה של סידור מרכיבי גורמה, חיתוך, ניקוי, וחוסך זמן. לדוגמא, ,Box'd Chef המציעה ערכות שכאלו עם מתכונים של שפים ממסעדות כוכבי מישלן וכך מכניסה את האנינות הזו לתוך הבית.
ביתי הוא מבצרי
לפני כחודש נכנסתי באחד מימי השישי לחנות של מוצרים לאמבט והייתי בהלם מכמות האנשים. הגעתי לקופה לשלם ושאלתי את האשה מה פשר ההתקהלות. היא אמרה שאנשים התחילו להבין שהבתים לא שלהם לא כל כך יפים ושהגיע הזמן להשקיע. זה לא סוד שבתקופת הסגר, אנשים ניצלו את הזמן לצביעת קירות, שיפוץ ועוד. הטרנד הזה ממשיך משתי סיבות עיקריות: האחת, אנשים הבינו שיש הרבה דברים שהם יכולים לעשות בעצמם. השניה, אנשים מבלים כיום בהרבה יותר זמן בתוך ביתם וכדאי שיהיה להם שם כיף ונעים. אחת הדוגמאות שנמצאות עמנו כבר הרבה שנים, היא IKEA Hackers, אתר המכיל דוגמאות לשינוי של מוצרי איקאה. זה יכול לנוע בין חידוש, הרכבה מחדש, שדרוג, עדכון, התאמה אישית או יצירת משהו חדש לחלוטין. האתר מייצר קהילה של לקוחות איקאה אשר יכולים להגיש Hacks, לצפות ברעיונות של אחרים ואף לקנות מוצרים.
מראה מראה של הקיר
בחזרה לתספורת הפחות טובה של אמא שלי, כמות האנשים אשר חיפשו איך לספר עלתה פלאים וגם הצורך בלימוד איך צובעים את השיער בכדי לא להישאר עם שיער לבן הרקיע לשחקים בתקופת תחילת הקורונה. חלק מהדברים האלו שחלקנו גילו כי הם מסוגלים לעשות בעצמם, כנראה יתנחלו פה ליותר מתקופת הסגר. פתרונות כגון מספרות שמכינות עבור הלקוחות את הצבע לצביעה בביתן. תחשבו איך מותגי הטיפוח והקוסמטיקה יכולים לקחת את ה-DIY צעד אחד קדימה וכמה אפשרויות גלומות בו. ההזדמנות והצעת הערך ללקוחה כאן היא הרבה מעבר למשלוח המוצרים הביתה, בלי הצורך להגיע לחנות.
לסיכום, העובדה שאנשים עושים היום יותר דברים בעצמם אינה אומרת שזה פוגע במותגים. ההזדמנות להשתלב הינה עצומה. ערוצי הדיגיטל מאפשרים להנגיש מידע, ללמד, להפוך לחלק אמתי מהחיים של הצרכנים והכי חשוב לתת להם ערך. מי לא רוצה ללמוד לעשות משהו חדש? זה הרי מוכח כמייצר תחושת ביטחון ומוטיבציה. למה שהמותגים לא יהיו אלו שעונים על הצורך?
המאמר פורסם בטור השבעי של יעל קנדר, מנהלת BDO DIGITAL, בדה מרקר, בתאריך 20.8.2020