תוכנית כסף חכם לשיווק בינלאומי

תוכנית הסיוע ליצואנים "כסף חכם" יוצאת לדרך

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה השיק מקצה חדש של תכנית “כסף חכם”. התוכנית מציעה סיוע ליצואנים וחברות הפועלות בשווקים בינלאומיים של עד 500,000 ₪ לחברה, ועד ל- 600,000 ש”ח לעסקים המשתייכים לאוכלוסיות מיעוטים.

מטרת התוכנית לעודד חברות יצואניות לחדור לשווקים נוספים וכן לסייע לחברות בעלות היקף יצוא נמוך או שלא ייצאו בעבר לעשות את קפיצת המדרגה הנדרשת.


התכנית מעניקה העדפות לחברות בבעלות אוכלוסיית מיעוטים: מוסלמים, נוצרים, בדואים, דרוזים וצ’רקסיים, וכן לחברות הממוקמות בירושלים, אילת והמועצה האזורית חבל אילות, יישובי עוטף עזה, ערד, דימונה, מצפה רמון, ירוחם, בית שמש ונפת גולן ולחברות בבעלות ובניהול נשים.

התוכנית פונה לעסקים שלפחות 35% מתשומות העסק מבוצעות בישראל לרבות כוח אדם, תכנון, טכנולוגיה, ייצור ואמצעים פיסיים. במידה ומדובר בעסק המעסיק באופן ישיר 50 עובדים ומעלה- לפחות 25% מתשומות העסק מבוצעות בישראל.


 הכנת תוכנית למסלול "כסף חכם"

צוות המומחים של BDO יסייע לכם בהכנת תוכנית עסקית העומדת בדרישות מסלול "כסף חכם" והכוללת תכנית לקידום השיווק והמכירות בשוק היעד, מחקר שוק ראשוני, פירוט תקציב מבוקש ואבני דרך מוצעות לפעילות.


 מסלול יצואן מנוסה

מיועד לחברות בעלות היקף מכירות של עד 200 מיליון ש״ח, ועם היקף ייצוא שנתי ישיר שהינו לכל הפחות 1,000,000 ש"ח. הסיוע מיועד לחדירה לשווקים חדשים או להעמקת הפעילות בשוק קיים באמצעות מהלך שיווקי חדש או באמצעות “תכנית המשך”, תכנית נוספת לשוק יעד אליו החברה כבר קיבלה בעבר סיוע במסגרת "כסף חכם".

הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון של ההוצאות השיווקיות ומתן ליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשוק היעד. במסגרת מסלול זה ינתן סיוע כספי של עד חצי מיליון ש״ח המהווים עד 50% מהתכנית השיווקית, עם תנאים מועדפים לעסק המשתייך לאוכלוסיית מיעוטים (בכפוף להוראת מנכ”ל 5.10).


 מסלול יצואן מתחיל

מיועד לחברות בעלות היקף יצוא נמוך של עד 1 מיליון ש"ח המעוניינות להרחיב פעילותן, או לחברות שלא ייצאו בעבר ומעוניינות להתחיל לייצא ולשווק מוצרים ו/או שירותים, לשוק יעד אחד או לשני שוקי יעד.

הסיוע ניתן באמצעות השתתפות במימון ההוצאות השיווקיות ומתן ליווי מקצועי של יועצים המתמחים בשיווק בינ”ל. ניתן לקבל במסגרת מסלול זה השתתפות בהוצאות שיווקיות לחו”ל בגובה של עד 300 אלף ש״ח המהווים עד 50% מהתכנית השיווקית עם תנאים מועדפים לעסק המשתייך לאוכלוסיית מיעוטים (בכפוף להוראת מנכ”ל 5).

 להלן תמצית ההוצאות המוכרות בשני המסלולים:
  • הכנת תכנית שיווקית לשוק היעד
  • יועצים ועובדים מקומיים בשוק היעד העוסקים בשיווק
  • מנהל שיווק/מכירות/פיתוח עסקי בין-לאומי בישראל
  • שכירת שירותי ייעוץ בישראל במטרה לסייע לעסק ביישום תכנית הפעולה
  • הקמת מערכי שיווק והפצה בשוק היעד
  • איסוף מידע בשוק היעד הכולל סקרי שוק
  • פרסוןם ושיווק מקוון
  • כנסים ותערוכות
  • הקמת מתקן הדגמה מסחרי במדינת היעד
  • הוצאות נסיעה
  • תקינה, רישוי וייעוץ משפטי וביטוח

על מבקש הסיוע להכין תכנית פעולה הכוללת תכנית לקידום השיווק והמכירות בשוק היעד, הכוללת נתונים על שוק היעד, פירוט תקציב מבוקש ואבני דרך מוצעות לפעילות.

BDO Marketing & Customer Management הנה זרוע הייעוץ של BDO בתחומי אסטרטגיית שיווק, שיווק טכנולוגי, חווית לקוח, מצויינות בשירות, שיווק שירותים, מודלים לתמחור, אסטרטגיות מותג

לבדיקת זכאות (ללא עלות) ולמידע נוסף: גדעון כהן: 054-6688171,gideonc@bdo.co.il

המידע בדף זה הנו תמצית מידע בלבד. המסמך המחייב הנו המידע המתפרסם באתר משרד הכלכלה תחת הוראת מנכ"ל 5.10 – תכנית "כסף, חכם.


צפו בהקלטת וובינר - עקרונות להכנת תוכנית עסקית ל"כסף חכם

לצפייה בוובינר


לדף המידע באתר משרד הכלכלה - תכנית כסף חכם – מסלול יצואן מתחיל
לחץ/י כאן

לדף המידע באתר משרד הכלכלה- תכנית כסף חכם – מסלול יצואן מנוסה
לחץ/י כאן



גיא יוגב

גיא יוגב

ראש יחידת BDO Customer Management
personView bio