
דנה גוטסמן ארליך
ביצוע וניהול פרויקטי SOX – ליווי ארגונים ביישום סעיף 302 ו- 404 בחוק Sarbanes Oxlay וI-SOX לבדיקת אפקטיביות הבקרה הפנימית על הדיווח הכספי.
SOX IT – ייעוץ ובחינת עמידת הארגון בהוראות SOX404בתחום מערכות המידע, תוך התמחות בהכנת יחידות הטכנולוגיה לציות לדרישות וכן בביצוע מבדקים פנימיים עבור ההנהלה.
ייעול תהליכים עסקיים ושיפור ביצועים – ניתוח תהליכים, סיכונים ובקרות בארגון, איתור נקודות תורפה וסיוע בבניית תכנית לשיפור מערך הבקרה ויישומה.
ליווי ביישום חוק האריזות - סיוע ליצרנים ויבואנים בעריכת הדוחות הנדרשים לדיווח וכן בביקורת ומתן חוות דעת, כנדרש בחוק.
ניסיוננו הרב בתחום יישום דרישות ה-SOX, לצד בקיאות בהיבטי הממשל התאגידי מלמד כי, מיצוי הפוטנציאל הטמון בתהליך של הכנת חברות לעמידה בדרישות אלה, מייעל את פעילותה ומקדם אותה לעבר מטרותיה העסקיות.
הטמעת קוד הממשל התאגידי - סיוע ביישום אפקטיבי של עקרונות הממשל התאגידי ושיפור יכולת הארגון להשתלב בסביבה הרגולטורית המורכבת בה הוא פועל.
הערכת אפקטיביות עבודת הדירקטוריון וועדותיו - במסגרתה נבחנים, בין היתר, תהליכי עבודה וקבלת החלטות, תחומי אחריות, כישורים ומערכת היחסים בין האורגנים השונים בחברה.
כתיבת נהלים היוצרים ומקדמים תרבות ציות לדין - עדכון נהלים קיימים, תוך שמירה על אחידות בתהליכי העבודה וציות לחוקים והתקנות הרלוונטיים לפעילות החברה.
סקרי שכר השוואתיים (Benchmark) - בחינת סבירות רכיבי השכר ביחס לחברות ענף הפעילות.
סקר מנגנוני תגמול וקביעת מדדי ביצוע (KPI) - בחינת מנגנוני התגמול המקובלים בחברות ענף הפעילות, וקביעת מדדי ביצוע המבוססים על יעדיה העסקיים של החברה (איכותיים וכמותיים) והאסטרטגיה שלה.
בניית מודל תגמול הוני והערכת שווי הענקה הונית לנושאי משרה בחברה.
בניית מדיניות תגמול – בניית מדיניות תגמול ועדכונה מעת לעת, תוך מתן דגש על התאמתה לחזון ויעדי החברה.
ליווי תהליך אישור מדיניות התגמול - ליווי החברה במשא ומתן ובתהליך אישור המדיניות בוועדת התגמול, דירקטוריון ואסיפה כללית מול משקיעים מוסדיים ופרטיים.
חוות דעת לנאותות וסבירות מודל התגמול של נושאי המשרה בחברה וכן על הענקות הוניות.
אנחנו ב-BDO מאמינים, כי תגמול בכירים אשר מתוכנן ומבוצע כראוי, מהווה כלי רב עצמה לתמרוץ מנהלים ולשיפור ביצועי החברה, תוך שמירה על איזון בין האינטרסים של כלל בעלי העניין.
ביקורת פנימית היא פעילות המתבצעת על ידנו במטרה לבחון את התנהלות היחידות השונות ובמטרה להציע דרכים לשיפור איכות התפעול, הניהול והביצוע של התהליכים השונים ולניצול יעיל של משאבי הארגון.
הביקורת הפנימית נועדה גם להוות כלי בידי מנהלי הארגון לניהול הסיכונים ולשיפור הבקרות הניהוליות בכדי לצמצם את הסיכונים הללו. ניתוח הסיכונים והצעת הבקרות הניהוליות המתאימות נועדו להבטיח קידום מועיל, יעיל ומוסרי של יעדי הארגון ולשמור על כספו ורכושו.
ניסיוננו מלמד כי בחינה מקצועית ומעמיקה כאמור של פעילויות היחידות המבוקרות בארגון על ידי מבקר פנימי אובייקטיבי ובלתי תלוי תורמת לארגון ולהנהלתו להניע בחינה של דפוסי חשיבה ועשייה חדשים באשר לביצוע המדיניות וקיום ההחלטות שקיבלו ולהצביע על מה שראוי לעשות מכאן ולהבא.
בפברואר 2011 נכנס לתוקף חוק ייעול הליכי האכיפה ברשות ניירות ערך (תיקוני חקיקה), (התשע"א) 2011, המכונה "חוק אכיפה מנהלית" אשר מהווה תיקון למספר חוקים, שבעיקרם חוק ניירות ערך.
החוק קובע שורה של עונשים אשר בסמכות ועדת האכיפה להטיל בגין הפרות החוק אשר אינן מגיעות לכדי עבירות פליליות, וביניהם:
כמו כן, החוק מטיל על מנכ"ל החברה חובת פיקוח ונקיטת כל האמצעים הסבירים למניעת ביצוע הפרה בידי החברה או בידי עובד שלה. בשל כך, במידה ובוצעה הפרה, ניתן להטיל על המנכ"ל עונשים אף ללא האשמה ישירה שלו.
עפ"י רשות ניירות ערך, יישומה בפועל של תכנית אכיפה יעילה על ידי התאגיד, ייזקף בידי הרשות לזכות התאגיד, או יחידים בו, ביחס להפעלת סמכויותיה האכיפתיות.
לפרטים נוספים:
ליטל פז, MBA, פורום החברות הציבוריות: Litalp@bdo.co.il, 050-8639308, לינקדאין: LITAL PAZ