הגנת הפרטיות: ייעוץ, הכוונה ופרקטיקה

הגנת הפרטיות: ייעוץ, הכוונה ופרקטיקה

תחום הגנת הפרטיות הנו אחד מערוצי הפעילות החשובים במרכז הסייבר של BDO.
שירותי הייעוץ בתחומי הפרטיות משלבים מתודולוגיות עבודה ותהליכים מובנים, המאפשרים לארגונים וחברות ליישם דרישות ותקנות לכדי פרקטיקה אפקטיבית, המבטיחה מענה לסוגיות המרכזיות שארגונים נדרשים אליהן כיום. הנושאים המרכזיים בהם אנו עוסקים, כוללים התייחסות לדרישות רגולציה, תקנות הגנת מידע, מדיניות פרטיות, תכנון לפרטיות ותקני פרטיות, עמידה בדרישות ה-GDPR, ה-CCPA ותקנות בינלאומיות נוספות בתחומי ההגנה על המידע והפרטיות.

המודעות הגלובלית לפרטיות בקרב כל שכבות האוכלוסייה הובילה להקשחת הדרישות הרגולטוריות בהיבטי פרטיות בישראל ובעולם. בעקבות כך, חברות נאלצות להתאים את עצמן שוב ושוב לדרישות המשתנות כדי להימנע מחשיפה לתביעות, להטלת מגבלות או קנסות על ידי הרגולטורים במקרה של הפרת פרטיות.

מסגרת סל השירותים של מרכז הסייבר בתחום הפרטיות מציעה מגוון ערוצים, ביניהם:

  • בניית תוכנית אכיפה ויישומה

  • ביצוע סקרי ציות

  • עריכת ביקורת

  • כתיבה ויישום של תוכנית בקרות

  • ייעוץ פרקטי ליישום הרגולציה

  • הסדרת תהליכי ניהול מידע בארגון

  • הגדרת תפקידים וממשקי עבודה

  • העלאת מודעות והדרכות

  • ביצוע תסקרי השפעה על פרטיות (DPIA)

  • מיפוי סיכונים ובניית תוכניות הפחתה

  • שירותי DPO

את תחום הגנת הפרטיות מובילה עו"ד גלי סלע וולפמן, המביאה עמה ניסיון רחב היקף בגופים פיננסיים, טכנולוגיים ומסחריים וכמובן בתחומי הייעוץ והפרקטיקה. מקצוענות, שירות מסביר פנים, יעילות וגישה מעשית, הם ארבעת הערכים המרכזיים שאנו מביאים לשולחן. בנוסף, אנו מעמידים לרשותכם צוות מקצועי ומיומן המתמחה בתחום, ומשלב יכולות טכנולוגיות מתחומי הסייבר וההגנה על המידע.

כיצד לנהל פרטיות? איך להגדיר מדיניות פרטיות וליישם אותה ביעילות? מה נדרש כדי להגן על המידע הרגיש?

רגולציה

המודעות הגלובלית הגוברת לפרטיות בקרב האוכלוסייה ומקבלי החלטות, הובילה להקשחת הדרישות הרגולטוריות בהיבטי פרטיות בישראל ובעולם. חברות וארגונים נדרשים להתאים עצמם שוב ושוב לדרישות המשתנות בתחומי הפרטיות וההגנה על המידע בכדי להימנע מחשיפה לתביעות, מהטלת סנקציות וקנסות על ידי הרגולטורים במקרה של הפרת פרטיות.

אלא שזה לא מסתיים שם. המודעות הציבורית הגוברת לפרטיות והרגולציות הבינלאומיות שה-GDPR היא המוכרת שבהן, חידדו את הצורך העסקי בציות לכללים, בשמירה על פרטיות ובהגנה הדוקה יותר על המידע הרב שנצבר. באופן כמעט פרדוקסאלי המגמה הזו חלחלה גם לצד העסקי וגם לעולם השיווקי, ממנו התחילה. הצרכן המודרני מודע יותר לחשיבות הגנה על פרטיותו ועמידה של חברות בתחום הפרטיות משפיעות על חלק מהחלטות הקנייה וצריכת השירותים של הצרכן המודרני.

טכנולוגיה ושילוב יכולות גלובליות

כמו ברמה הגלובלית, כך גם בהיבטים הארגוניים והעסקיים, תחום הגנת הפרטיות משיק כמעט לכל ערוץ פעילות בחברות, בעסקיים ובגופים ממלכתיים וברשויות המקומיות. כיום, הסתכלות דרך עיני הרגולציה אינה מספקת ומחייבת ראייה רחבה ותפישה אקלקטית המשלבת יכולות טכנולוגיות, בפרט בעולמות הסייבר ואבטחת המידע.

העוצמה הטכנולוגיות של מרכז הסייבר של BDO והחיבור למאות סניפים הפזורים ביותר מ-160 מדינות, שזורים בכל אחד מתחומי הייעוץ והשירותים שאנו מעמידים לרשות לקוחותינו ובתחום הגנת הפרטיות במיוחד. העולם הרחב הזה, חוצה כיום גבולות ומחייב הבנה ברגולציות ברמות לוקאליות ובינלאומיות, תוך שילוב פרקטיקות מעשיות המסייעות לארגון להתקדם ולעמוד בקצב השינויים.

השירותים המוצעים עבור דרישות הפרטיות בישראל ובחו"ל:
בניית תוכנית אכיפה הכוללת בין היתר:

חוק הגנת הפרטיות

מתודולוגיה, ניסיון ופרקטיקה

צוות היועצים והמומחים בתחום הגנת הפרטיות ובמרכז הסייבר, מביא עמו שליטה והבנה מעמיקה ברגולציות שונות, ברמה נקודתית או בהיקפים רחבים, מקומיים וגלובליים ובתפישה מקיפה וניסיון רלוונטיים כמעט לכל סגמנט וסקטור במשק. מעבר לתפישה הרחבה וליכולות המגוונות, אנו מביאים עמנו ניסיון רב בסיוע, הטמעה ויישום של רגולציות בתחום הגנת הפרטיות באופן מעשי ואפקטיבי. וכן, אנחנו מדברים תכלס.

שיטת העבודה

שיטות עבודה

הצורך בניהול פרטיות והגנה על מידע רגיש בארגון

איסוף מידע אישי ושימוש בו אינו דבר חדש. ארגונים זקוקים למידע הפרטי כמעט בכל תחום. החל בשירות לקוחות, תפעול, תמיכה, תהליכי שיווק ומכירה שהופכים לממוקדים יותר ויעילים יותר ועד איסוף מידע אודות העובדים עצמם בארגון. בד בבד לעלייה בצורך זה, חלו גם שורה של התפתחויות טכנולוגיות, תודעתיות ורגולטוריות שהפכו את תחום הפרטיות לנדבך משמעותי בכל ארגון וגוף מסחרי.

בפועל, ארגונים כיום נדרשים לעמוד בשורה ארוכה של תקנות ודרישות חוקיות הן ברמה הלוקאלית, והן בהיבטים הגלובאליים. הדבר משפיע לא רק על היבטים רגולטיביים, אלא על הפעילות העסקית בכללותה. אחת הדוגמאות המוכרות היא הדרישה לתאימות לתקנות ה-GDPR שמופיעה כמעט בכל התקשרות עסקית עם לקוח אירופאי. אולם גם אצלנו, בישראל, קיימות מגוון דרישות שיש לעמוד בהן בכדי לקיים פעילות נאותה.


מהם הנזקים העלולים להתרחש כתוצאה מפגיעה בפרטיות הלקוחות שלכם?

הצורך בייעול תהליכי שיווק ומכירה, בשיפור השירות והטרנספורמציה הדיגיטלית, כמו גם ההתמודדות עם סביבה תחרותית, היוו קרקע פורייה לטכנולוגיות חדשות שסיפקו מענה יעיל לצורך עסקי קיימים. אלא שלעיתים המענה מתנגש חזיתית עם שלל רגולציות, תקנות וחוקים, גם במישור הגלובלי וגם הלוקאלי. הפגיעה הזו מתורגמת בסופו של דבר לא רק לעימות מול הרגולטורים, אלא לפגיעה בהכנסות שחוזרת אל הארגון כבומרנג. מה המצב בישראל? המודעות הגוברת לפרטיות, ההתפתחויות הטכנולוגיות, ניצול לרעה של מידע והעלייה התלולה באירועי דלף מידע והתקפות סייבר הובילו מדינות רבות, בהן גם ישראל, לתיקוני חקיקה והגדרת תקנות ייעודיות לסגמנטים שונים. תקנות ה-GDPR שנכנסו לתוקף רשמי ב-2018 וה-CCPA הקליפורני, חייבו חברות מכל רחבי העולם לעמוד בהן ויצרו צורך ממשי למנוע חסמים עסקיים. העלייה בתקיפות של גורמים זדוניים, ריבוי מקרי דלף מידע אדירי ממדים גררו סנקציות רגולטוריות, קנסות ובמקרים לא מעטים אף ירידה בהכנסות ונטישה של לקוחות.

דוגמה למצב זה, באה לידי ביטוי באופן שבו מתנגשת הטכנולוגיה עם חובות ההגנה על מידע פרטי אישי. הלכה למעשה, ארגונים צוברים כיום כמויות אדירות של מידע אישי ופרטי, והטכנולוגיות החדשות מייעלות את עיבוד המידע, אחזורו ואף העברתו בין גורמים שונים בתוך הארגון ומחוצה לו. עם עליית כמות איסוף המידע, עלתה גם המודעות לעניין. כיום כמעט כל מדינה בעולם מיישמת ואוכפת תקנות להגנת הפרטיות ואבטחת המידע. במקביל להתפתחות המואצת של טכנולוגיות, גם הרגולציות בתחום אינן עוצרות וממשיכות להתפתח. הפרה של הדרישות ואי-עמידה בתקנות, עלולה לגרור עימות מול הרגולטורים ולעכב תהליכים עסקיים המשלבים דרישות בתחום הפרטיות.

שורה תחתונה: הכל מתחיל בניהול נכון של פרטיות!

מרכז הגנת הסייבר של BDO מעמיד לרשותכם צוות מומחי פרטיות ואבטחת מידע שילווה אתכם בהתאם לדרישות הרגולציה השונות ולצרכים הייחודיים של ארגונכם. מגוון היכולות שאנו מציעים בארץ ובעולם משלב פרקטיקה עניינית ותכליתית ליישום הרגולציה של הגנת פרטיות, שימוש בכלים טכנולוגיים ומתן מענה גם לאתגרי סייבר. רוצים לשמוע יותר? מעוניינים לדעת האם מידת ההיערכות של ארגונכם בתחום הפרטיות מספקת? דברו איתנו!




ליצירת קשר ניתן לפנות במייל הבא: גלי סלע, galis@bdo.co.il

גלי סלע וולפמן

גלי סלע וולפמן

מנהלת תחום הגנת הפרטיות
personView bio